Hírek

Kibővítette stratégiai együttműködését a Szerencsejáték Zrt. és a Magyar Labdarúgó Szövetség

2021.07.28.

Újabb bajnokságokra kiterjedő stratégiai marketing együttműködést írt alá dr. Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója és dr. Csányi Sándor, az MLSZ elnöke. A nemzeti lottótársaság 2019. február óta népszerűsíti sportfogadási termékeit a Szövetség által biztosított kiemelt felületeken az OTP Bank Ligában és a magyar felnőtt férfi nagypályás „A” válogatott mérkőzésein. A partnerek most új szintre emelték az együttműködést a kibővített megállapodással, számos további megjelenési felületet biztosítva és további bajnokságot bevonva a nemzeti lottótársaság sportfogadási termékeinek népszerűsítésére. Az új szerződést a felek a 2024/25-ös szezon végéig évi 7,7 milliárd forint+ ÁFA értékben kötötték meg, az első megjelenésekkel a 2021/22-es szezon őszi idényének első fordulójában találkozhatnak a szurkolók. A megállapodás a magyar felnőtt férfi „A” válogatott esetében teljesítményfüggő díjnövekménnyel egészült ki.

A nemzeti lottótársaság évek óta sikeres marketing együttműködési tevékenységet folytat öt látványsportszövetséggel (labdarúgás, kézilabda, kosárlabda, vízilabda és jégkorong) sportfogadási szegmense támogatására. Az együttműködések keretében a Szerencsejáték Zrt. vagyoni értékű jogokat vásárol és hirdetőként jelenik meg öt szövetség, 124 klubcsapat és kilenc válogatott által biztosított felületeken dinamikusan növekvő sportfogadási üzletága erősítésére. Az együttműködések sorában fontos mérföldkövet jelentett a Magyar Labdarúgó Szövetséggel 2019-ben létrejövő stratégiai partnerség, amely a nemzeti lottótársaság számára hirdetési megjelenési lehetőséget biztosított az OTP Bank Ligában és a magyar felnőtt férfi nagypályás „A” válogatott mérkőzésein.

A lottótársaság és az MLSZ között létrejött négy évre szóló kibővített tartalmú szerződés a 2024/25-ös szezon végéig biztosít a meglévő hirdetési felületeken túl új, innovatív hirdetési formákat, illetve hatálya kibővül a felnőtt női nagypályás „A” válogatott, a felnőtt férfi futsal „A” válogatott, valamint a MOL Magyar Kupa, a Merkantil Bank Liga, a, Simple Női Liga, és a felnőtt férfi futsal NB I. csapatai által biztosított felületekkel.

Mára a sportfogadási szegmens (Tippmix, Tippmixpro, Totó, Góltotó) a nemzeti lottótársaság árbevételének több mint 54%-át képviseli, a globális trendeknek megfelelően a bukmékeri fogadás dinamikus növekedési potenciállal bír a következő években. Az együttműködés sikerességét is jelzi, hogy a sportfogadásokból származó árbevétel a 2020-as COVID-19 járvánnyal terhelt évben is közel 9%-ot növekedett a 2019. évhez képest, a 2021-es évben pedig várhatóan közel további 25%-ot emelkedik majd. Az elmúlt időszakban a Szerencsejáték Zrt. számos újítást vezetett be a hazai fogadók számára, új fogadható piacokkal megérkezett az e-sport fogadás és a virtuális fogadás a kínálatba, és 2020 novemberében teljeskörűen megújult az online sportfogadási oldal, a tippmixpro.hu. A honlap felhasználói szempontból átláthatóbb és kényelmesebb portállá vált, amely mobilbarát formában, számos új funkcióval, megújult fogadószelvénnyel és interaktív élményt nyújtó élő fogadásokkal gazdagodott.

A Szerencsejáték Zrt. sportfogadási árbevételeinek 61%-át a labdarúgás adja, ezért a lottótársaság stratégiai fontosságúnak tartja a kibővített hosszútávú együttműködést a Magyar Labdarugó Szövetséggel. A megjelenési felületek korábbihoz képest kibővített körével a társaság célja, hogy versenyképességét jelentősen növelje a Magyarországon engedéllyel nem rendelkező szerencsejátékszervezőkkel szemben, tevékenységüket visszaszorítsa és piaci pozícióját ennek megfelelően megerősítse. Kampányüzeneteivel hatékonyan érje el a hazai futball szurkolók és ezen belül a fogadók többmilliós közösségét az együttműködésben biztosított felületek széles körén keresztül.

„A magyar labdarúgás – legyen szó a női vagy a férfi szakágról – egyik legsikeresebb időszaka áll mögöttünk. Elég csak a nemzeti válogatottunk egymás utáni két kontinensviadalon történő szereplésére, vagy a hazai élcsapatok közelmúltban elért nemzetközi sikereire gondolni. A Szerencsejáték Zrt. számára fontos, hogy immár kibővített formában tovább folytatja gyümölcsöző együttműködését a Magyar Labdarúgó Szövetséggel, ezzel is hozzájárulva a szervezet által elindított kiemelkedő sportági fejlődéshez. Mindezeken túl biztosak vagyunk abban, hogy a megújított stratégiai megállapodás is hozzájárul a Szerencsejáték Zrt. versenyképességének növeléséhez a hazánkban engedéllyel nem rendelkező szerencsejátékszervezőkkel szemben.” – mondta dr. Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója.

A Magyar Labdarúgó Szövetség elnöke szerint fontos, hogy az MLSZ és a Szerencsejáték Zrt. kapcsolata minél több lábon álljon. Csányi Sándor úgy fogalmazott: „Az MLSZ célja, hogy a magyar futball belátható időn belül ismét a világ élvonalába tartozzon. Ebben a folyamatban vannak már részeredmények. A magyar válogatott egyértelműen előre tudott lépni az elmúlt években: sorozatban két Eb-re jutott ki, és a klubfutball is produkált jó nemzetközi eredményeket, ha nem is minden szezonban. A válogatottak szempontjából – valamennyi szakágban – az utánpótlás munka mellett az határozza meg a jövőt, hogy az NB I-es klubok milyen sikerrel építik be fiataljaikat a csapatokba. A hosszútávú sikerekhez szükség van olyan stratégiai partnerekre, akik bíznak céljaink elérésében, és készek a hatékony együttműködésre. A Szerencsejáték Zrt. ilyen támogató. Úgy gondolom, hogy a két szervezet partneri kapcsolata nem a szerencsének, hanem a tudatos együttműködésnek köszönhetően fejlődik. Saját területén mindkét félnek van oka büszkeségre az elmúlt években végzett munkája kapcsán. Köszönöm partnerünknek, hogy több éve kiemelkedő támogatónk a felnőtt labdarúgásban és örülök, hogy a jövőben kiszélesítjük rendkívül jó kapcsolatunkat.”

A nemzeti lottótársaság saját 2019-es reprezentatív kutatása alapján látható, hogy azok a megkérdezettek, akik találkoztak bármilyen sporteseményen a Szerencsejáték Zrt. hirdetésével, sportszponzorációjával, 31%-ban még pozitívabb véleményt alkotnak a vállalatról (a válaszadók további 38%-a azt jelölte, hogy eddig is jó véleménnyel volt a cégről, így ez nem változott). A 18-29 évesek körében a pozitív elmozdulás még markánsabb: a válaszadók 73%-a számolt be arról, hogy javult a véleménye a Szerencsejáték Zrt.-ről. (forrás: Sportmarketing kutatás 2019.).

Vissza