Sportmarketing Nap 2022 – Hogyan válnak a magyar sportsikerek üzleti értékké
2022.09.21.
Az unikális (zártkörű) esemény az idei évben offline módon került megrendezésre, amelyre a nemzeti lottótársaság ezúttal is az együttműködő sportszövetségek, egyesületek és klubok legelismertebb hazai és nemzetközi szakembereit hívta meg előadóként és beszélgető partnerként. A Sportmarketing Nap célja, hogy a Szerencsejáték Zrt.-vel együttműködő élsportszervezetek szakemberei számára olyan versenyképes nemzetközi és hazai tudást biztosítson, amellyel támogatni tudja szakmai munkájukat a mindennapokban.
Az eseményt Schmidt Gábor, a Honvédelmi Minisztérium sportért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg. A délelőtt folyamán többek között előadott még Clive Reeves, a PWC globális sportvezetője, aki előadásában bemutatta, hogyan éljünk a lehetőségekkel és emelkedjünk felül a nehézségeken a sportszektorban. Az előadók sorát erősítette a hazai szakemberek közül Orosz Pál, a Ferencvárosi Torna Club vezérigazgatója, aki bemutatta, hogyan vált a Fradi a családok klubjává. Az eseményen előadott még Hubert Rovers, a European Football for Development Network vezérigazgatója, Olivier Jarosz az LTT Sports elnökségi tagja, Vlad Marinescu, az International Esports Federation elnöke, a hazai szakemberek közül pedig Pantl Péter, a MOL-csoport Kommunikációs Igazgatója, Horváth Magyary Voljc Nóra a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, Szabó László a Magyar Paralimpiai Bizottság elnöke, Biró Balázs a HUNESZ elnöke és Szilágyi Áron (Vasas SC) is.
Az immáron másodszorra megrendezett esemény aktualitását adta az is, hogy az elmúlt években új globális trendek jelentek meg: egyre több piaci szereplő és szervezet küzd a sportrajongók figyelméért, ezzel párhuzamosan még fontosabbá vált a jó gyakorlatok megosztása. A sportszervezetek számára minden olyan eszköz szükséges, amellyel közelebb kerülhetnek a szurkolókhoz, és hosszú távú elköteleződést tudnak építeni a támogató szponzorokkal együtt. Mindez amellett, hogy kihívások elé állítja a sportvezetőket, óriási lehetőséget is jelent a szövetségek és klubok számára. Ehhez azonban számos esetben szükséges a szemléletváltás is. A rendezvényen többi között olyan témák kerülnek kibontásra, mint a szurkolói elköteleződés hosszútávú növelése a digitalizáció és adatvezéreltség segítségével. Az előadók megvizsgálták a fenntarthatóság és a márkaépítés szerepét a sportban és elemezték a szponzorok és sportszervezetek közötti kapcsolat kihívásait.
A Covid-időszak elmúlt két éve is rámutatott arra, hogy milyen törékennyé válhat a szektor működése, és rugalmas alkalmazkodással vagyunk csak képesek a fenntartható növekedésre.„A Szerencsejáték Zrt. a járvány nehéz időszakában is biztos partnere volt a magyar sportnak”. - hangsúlyozta Mager Andrea. A Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette: „közel 150 sportklubbal és 12 szövetséggel működünk együtt. A Szerencsejáték Zrt. azon dolgozik, hogy partnereivel versenyképessebbé és üzletileg prosperálóvá tegye a hazai élsport szövetségek és klubok működését, és továbbra is a meghatározó szereplője kíván maradni a magyar sportfogadási piacnak.
A Szerencsejáték Zrt., mint felelős nemzeti vállalat számára kiemelten fontos az egyéni és csapatsportok sikereihez történő hozzájárulás. Ebben nagy segítséget jelenthet egy olyan tudásmegosztó szakmai rendezvény, mint a Sportmarketing Nap. Az idei eseményt is kiemelkedő érdeklődés övezte, több mint 250-en voltak kíváncsiak a hazai is nemzetközi szakemberek előadásaira.